Το εθνικιστικο κολλημα του Φιλελευθερου

Τοποθετήται ο Φιλελεύθερος στο θέμα του βανδαλισμού του τζαμιού στη Λεμεσό τις προάλλες τζαι, παρόλο που βρίσκει καταδικαστέο το περιστατικό, υπενθυμίζει μας (σαμπώς τζαι αφήνει μας ποττέ να ξιάσουμε) ότι η κατοχική Τουρκία έκαμεν τζαι συνεχίζει να μας κάμνει εμάς πολλά σχειρόττερα. Εν σχειρόττερες οι πράξεις του αττίλα επειδή τζείνος «προσπαθεί με βάση σχεδίου να εξαφανίσει κάθει μνημείο, ιστορικό και θρησκευτικό, για να εκριζώσει – έτσι νομίζει – την ελληνική παρουσία στα καταχόμενα.»

Εχτός του ότι για ακόμα μια φορά ο Φιλελεύθερος κάμνει ισχυρισμούς χωρίς να νιώθει κάποια υποχρέωση να μας πει πού τους βασίζει – λαλεί μας ότι η Τουρκία έσιει σχέδιο να «εκριζώσει» τον ελληνισμό στα κατεχόμενα: πού το ήβρε ο Φιλελεύθερος τούντο σχέδιο; – παρουσιάζει το κυπριακό σαν πρόβλημα υπαρξιακής απειλής για τον ελληνισμό του νησιού. Γι’ αυτό τζαι εν ιδιαίτερα ανησυχιτική η καταστροφή θρησκευτικών συμβόλων τζαι εκλησίων στα κατεχόμενα. Επειδή φυσικά βασικό στοιχείο του ελληνισμού εν ο χριστιανισμός.

Περάν του ότι έπρησεν μας τα ο Φιλελεύθερος με το κόλλημα του στον χριστιανικό ελληνισμό, εν καλά να ρωτήσουμε γιατί συνεχίζει να αρνείται να αναφερθεί σε εμάς τους κυπριακο-ελληνόφωνες ως «κυπραίους» αντί «έλληνες.» Γιατί επιμένει να λαλεί ο Φιλελεύθερος ότι το κυπριακό εν προβλημα ελληνισμού αντί (έτην μια τρελλήν ιδέα) πρόβλημα συνύπαρξης μεταξύ θκυο κυπριακών κοινοτήτων;

Ο λόγος φυσικα εν ξεκάθαρος. Επειδή για τον Φιλελεύθερο το να ‘σαι κυπραίος σημαίνει να είσαι έλληνας. Στα μάθκια του Φιλελεύθερου εν υπάρχει η έννοια του μη-έλληνα κυπραίου. Γι’ αυτό τζαι το κυπριακό ένεν προβήμα που έσιει να κάμει με την ειρηνική συνύπαρξη κυπραίων, αλλά με την ανάγκη για την επιβίωση τζαι, στο όριο, κυριαχία του ελληνισμού κατά του μη-έλληνα/μη-κυπραίου Τούρκου.

Σε μια τέθκοια άποψη εν υπάρχει χώρος για τον κυπραίο τουρκοκύπριο, ή για οποιοδήποτε άλλου είδους μη-έλληνα κυπραίου. Τούτο εν σχετικά προφανές. Το τί ίσως ένεν προφανές εν ότι σε μια τέθκοια άποψη εν υπάρχει καν χώρος για τον κυπραίο ως τέθκοιον. Υπάρχει μόνο ο έλληνας. Ο κυπραίος, αν υποψιάζεται ότι ίσως να εν κάτι εχτός που έλληνας, αν υποψιάζετε ότι ίσως να έσιει δική του ιστορία, πολιτική, κουλτούρα, ίσως τζαι γλώσσα, εν καλά να πάει να κοιταχτεί.

Εν σημαντικό να δούμε τούντη θέση για το τί ένει: η έκφραση μιας ακρο-δεξιάς, εθνικιστικής πολιτικής, μιας πολιτικής που εσυμμερίζουνταν οι Ενωτικοί πραξικοπηματίες που μας εφέραν το 74. Τούτος εν ο Φιλελεύθερος.

Οι απόψεις που διατυπώνονται είναι προσωπικές των αρθρογράφων.

Ο Ρατζίβ Χαράγκη είναι υποψήφιος PhD στη φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο του Pittsburgh. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο rajivhurhangee@gmail.com.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s